Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

Πως μπορούν δύο παιδιά που αγαπιούνται να αποφεύγουν τις σαρκικές επαφές;

Μπορούν να το κάνουν αυτό κάλλιστα εάν, όντως
Έχουν σωστή σχέση με την πνευματική ζωή
Και εντάσσονται σωστά μέσα στην Εκκλησία.
Αυτό που ωφελεί πάρα πολύ
Είναι ο κοινός πνευματικός.
Και στους συζύγους
Και στους ερωτευμένους
Και στους αρραβωνιασμένους
Βοηθά πάρα πολύ, ο κοινός πνευματικός.
Διαφωνώ, όμως, με την κοινή εξομολόγηση των συζύγων
Δηλαδή, να εξομολογούνται την ίδια στιγμή.
Αυτό είναι λάθος.
Μια φορά συνέβη το έξης.
Ήλθε ένας κύριος και με βρήκε στο Άγιον Όρος και μου λέει.
Ο πνευματικός μας, ήθελε να εξομολογούμαστε την ίδια στιγμή, μαζί με τη σύζυγό μου.
Και το κάναμε.
Μια φορά, είπα, ότι έχω κακούς λογισμούς για την ιδιαιτέρα μου στην εργασία που εργαζόμουν.
Λογισμούς, όχι κάτι σημαντικό.
Από εκείνη τη στιγμή, έχει δύο χρόνια με παρακολουθεί, συνεχώς η γυναίκα μου.
Βλέπετε, ότι, η υποψία υπάρχει και χωρίς συγκεκριμένο γεγονός;
Φανταστείτε να υπάρχει, έστω, και ένα αμυδρό γεγονός.
Τότε, η υπόνοια της γυναίκας μεγαλώνει και γίνεται επιθετική.
Γι΄ αυτό η εξομολόγηση, θα γίνεται ξεχωριστά.
Μετά, ο πνευματικός, αν το κρίνει αναγκαίο
Θα τους καλεί και θα τους λέει μερικά πράγματα
Που είναι κοινού ενδιαφέροντος.

Γέροντας Εφραίμ Βατοπαιδινός

1 σχόλιο:

Άδεια αναδημοσίευσης:

Κάθε Αναδημοσίευση επιτρέπεται υπό τον όρο ότι θα γίνεται αναφορά προέλευσης του ληφθέντος περιεχομένου από τον παρόντα Ιστοτόπο με παραπομπή (link).